Modern iş dünyasında verimlilik ve motivasyon oldukça önemli konulardır. Bu bağlamda çalışanlara daha verimli bir ortam sunabilmek adına ofis dekorasyonunda yeni trendler oldukça gündemde. Bu trendlerden birisi de açık ofis düzeni ve paylaşımlı çalışma alanları. Ekip çalışmasının teşvik edilmesi, iletişimin kolaylaşması ve maliyet avantajları gibi faktörler son zamanlarda açık ofislerin popülaritesini oldukça artırdı. Bu ofis düzeninden tam anlamıyla verim almak için birkaç unsura dikkat etmek gerekir. Açık ofis tasarımı oluştururken dikkat edilmesi gereken unsurlar yazımızda.
Gürültü Yönetimi
Açık ofis çalışma düzenlerinde çalışanların motivasyonunu ve odaklarını koruyabilmeleri için doğru mobilya seçimleriyle paylaşımlı alanlar oluşturulmalıdır. Bunun için çalışma alanı tasarımı aşırı kalabalıklığı ve gürültüyü minimum seviyeye indirgemeye yönelik hazırlanmalıdır. Çünkü açık ofislerde en çok probleme yol açan konulardan biri de gürültüdür. Birden fazla kişinin aynı alanda çalışması ve sürekli telefon konuşmaları ekip için dikkat dağıtıcı olabilir. Bunun için çalışma alanı tasarımlarında masaları mesafeli bir şekilde yerleştirmek veya toplanma alanını uzaklaştırmak iyi bir çözüm olabilir fakat yeterli değildir. Gürültü sorunlarını ortadan kaldırabilmek için yerleşim düzenini ofis görünümüne göre yapmak ve akustik pod gibi çözümlerle alan içerisinde izolasyon alanları sağlamak gerekmektedir.
Kişisel Alan Yaratma
Açık ofis düzeninde çalışanların bir arada olması mahremiyet konusunda sorunlar yaratabilir. Çalışanlar, sürekli göz önünde olma hissiyle rahat çalışamayabilirler. Bunun için ofis düzeninde kişilerin yoğun veya kişisel çalışmaları için izole edilmiş alanlar yaratılabilir. Bununla birlikte ofis alanını tamamen kapatmadan, modüler bölücülerle küçük mahremiyet alanları yaratmak da ideal olabilir. Akustik pod ve uygun malzemelerden üretilmiş bölücü paneller gibi mobilyalar ile çalışanların ihtiyaç duyduğu kişisel alanlar oluşturulabilir.
Doğru Mobilya Seçimi
Ergonomi, açık ofis düzenlemelerinde göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Çalışanların uzun süre masa başında çalışması fiziksel rahatsızlıkları artırabilir. Bu durum çalışan motivasyonunu ve iş verimliliğini olumsuz etkileyebilir. Dolayısıyla, mobilya seçimi bu tür sorunların önüne geçmek için dikkatle yapılmalıdır. Ergonomik ve kullanışlı bir çalışma sandalyesi her çalışanın konforu için gereken mobilyaların başında gelir. Bununla birlikte ayarlanabilir ofis masaları ve düzenleyici ürünler de her ihtiyaca cevap verebilecek bir ofis alanında yer alabilir.
Aydınlatma Düzeni
Ofis mobilyalarının yanı sıra aydınlatma düzeni de açık ofislerin atmosferini etkileyen önemli bir unsurdur. Aydınlatma sistemleri çalışanların hem fiziksel sağlığını hem de performansını doğrudan etkileyen unsurlardan biridir. Yapılan araştırmalara göre ofisin güneş alması ve aydınlatma düzeni çalışma verimliliğini yüksek oranda etkilemekte. Gün ışığına yakın, stresi azaltma ve odaklanmayı artırma gibi olumlu etkileri olan aydınlatma ortamı oluşturmak çalışanların motivasyonunu artırabilir ve baş ağrısı gibi sorunların önüne geçebilir.
Yeşil Alanlar ve Doğal Dekorasyon Ürünleri
Çalışanların motivasyonunu artıran ve stresi azaltan unsurlardan birisi de ofis ortamına doğal detaylar dahil etmektir. Yeşil bitkiler hem dekoratif hem de rahatlatıcı bir atmosfer oluşturmaya yardımcı olabilir. Ofis içinde yeşil bitkiler bulundurmak çalışanların doğayla iç içe hissetmelerini sağlar ve strese karşı olumlu etkiler yaratır. Ayrıca bitkiler ofis içerisindeki hava kalitesini artırmaya yardımcı olabilir. Bunlara ek olarak mobilya ve ofis dekorasyonunda VOC’siz doğal malzemeler kullanmak da ofislerinizi daha sağlıklı kılarken natürel bir görünüme de ulaşmanızı sağlar. Bu doğrultuda ahşap masalar veya doğal kumaşlardan yapılmış mobilyalar tercih edilebilir.